Mimpi ... mainan tidur atau petunjuk???




Mimpi ... mainan tidur atau petunjuk???


Walaupun tidak sabar-sabar lagi menanti menjelangnya krismas, tapi  sebenarnya semakin hampir krismas, semakin resah pula rasa hati ... mmm ... mungkin gara-gara mimpi buruk yang saya alami kira-kira dua bulan lepas.  Orang selalu kata mimpi itu mainan tidur, tapi rasanya sesiapa pun akan resah bila mimpi salah seorang yang kita sayangi akan pergi ... lebih-lebih lagi bila dalam mimpi tu terselit tarikh kejadian yang bakal berlaku.







Sekarang sudah 17 Disember ... dalam mimpi ... ada anggota keluarga yang akan pergi buat selama-lamanya pada 23 Disember dan akan dikebumikan pada 25 Disember.  Huhhh ...  kalau diimbas kembali memang macam real saja mimpi tu ... dan saya terjaga pun gara-gara si gaman kasi kejut bila dia terdengar saya menangis dalam tidur ... lepas terjaga dari mimpi pun saya masih lagi sambung menangis untuk beberapa minit, maklumlah masih terkesan dengan mimpi buruk.  







Tapi saya percaya bahawa mimpi itu merupakan petunjuk dari Tuhan bagi mengingatkan saya supaya terus kuat berdoa untuk seluruh anggota keluarga saya baik di mana mereka berada.  Semoga Tuhan memberkati seluruh anggota keluarga saya dengan kesihatan yang baik walau di mana mereka berada.  Amen.







0 comments: