MyGamanBorneo @ Festival Muzik Hutan Hujan Sedunia





Gambar Wajib !

Hari ini kami dua si gaman menghabiskan masa kira-kira 7 jam di Festival Muzik Hutan Hujan Sedunia atau lebih dikenali sebagai Rainforest World Music Festival (RWMF) 2011 dengan tiket percuma yang dimenangi menerusi peraduan RWFM di akhbar Borneo Post.  Tiket percuma bah, siapa yang tidak happy kan ... kan :)






Semua pengunjung yang masuk akan dipasangkan tag pada tangan

Kalau sesiapa yang masih blur blur pasal RWMF, festival ini sebenarnya merupakan acara tahunan yang diadakan di Kampung Budaya Sarawak, Santubong kira 45 kilometer dari bandaraya Kuching.  Untuk rekod, acara ini merupakan salah satu acara yang dimasukkan ke dalam kalendar pelancongan Malaysia.






Kaunter Informasi: Wajib dikunjungi untuk mendapatkan maklumat

Antara yang menarik pada festival ini dianjurkan oleh Lembaga Pelancongan Sarawak (STB) ini seperti bengkel muzik dan beberapa konsert kecil pada sebelah siangnya (10.00 pagi hingga 5.30 petang), sementara pada malamnya pula berlangsung konsert (7.30 petang hingga 12.00 tengah malam).







Peta lokasi Kampung Budaya

Kami dua si gaman bagaimanapun hanya meluangkan masa pada sebelah siang sahaja.  Sebenarnya, acara pada sebelah siang lebih menyeronokkan kerana kami bukan sahaja berpeluang bergambar tetapi juga berpeluang berbual dengan beberapa artis tempatan dan artis jemputan luar negara yang mengadakan persembahan pada festival ini.  Apa lagi memang keluarlah English patah mematah kami dua si gaman.  Jadi, nantikan pengalaman dan gambar-gambar menarik pada RWMF 2011 yang bakal kami kongsikan pada post yang akan datang.






Aturcara RWMF 2011 pada sebelah malam

Untuk rekod, sumber yang diperolehi daripada Bernama menjelaskan bahawa RWMF telah diundi dua tahun berturut-turut sebagai salah satu daripada
25 festival antarabangsa terbaik oleh majalah muzik terkemuka dunia
Songlines yang turut meletakkan Sarawak dalam peta pelancongan dunia.









0 comments: