Jalan-Jalan Cari Makan @ Bazaar Ramadan Desa Ilmu


Perkara yang paling saya nanti-nantikan pada setiap menjelangnya puasa ialah bazaar ramadan sebab pada ketika inilah puding karamel kegemaran saya mudah diperolehi dan boleh dikatakan hanya setahun sekali sajalah saya berpeluang makan puding karamel ni ... dan rasanya lebih umpphhh!!!







Puding Karamel RM1.50 satu


Bazaar ramadan di Desa Ilmu tahun ini diadakan di lokasi baharu iaitu di lapangan kosong berhadapan dengan KFC (tapak selalu diadakan fun fair).  Lokasi kali ini lebih strategik dan mudah untuk mencari tempat parking kereta berbanding tahun-tahun sebelum ini.







Roti John RM3.50 satu


Hari pertama bazaar ramadan dibuka, boleh tahan juga kesesakan orang ramai berpusu-pusu membeli pelbagai juadah untuk berbuka puasa.  Sementara, kami-kami yang bukan muslim pun turut sama menyesakkan suasana sambil-sambil membantu menjana ekonomi setempat.







Ayam percik RM3.00 satu


Kalau sebelum-sebelum ni, kami dua si gaman cuma akan membeli puding karamel, roti john serta sedikit kuih-muih, tapi kali ini budget tersasar sedikit gara-gara ayam percik dan sambal terung. 







Sambal terung RM3.00


Memang bikin lapar owh bila tengok lauk-pauk di sini.  Rasa ayam percik dan sambal terungnya ... fuyooo ... terbaik! ... apa-apapun saya ingin mengambil kesempatan mengucapkan selamat berpuasa kepada semua rakan-rakan yang beragama Islam.






Karipap & Popia RM 2.30


4 comments:

khairul onggon said...

Salam Ramadhan Al-Mubarrak.. Selamat menjalani ibadah puasa.. Semoga beroleh rahmat, maghfirah dan barokah.. Aminnn.. :)

My peberet, mi kolok haji salleh - sepinang sari, satok hihi..

Chenal said...

nang peminat me klok haji salleh geng atas yo!

Jaw @ MyGamanBorNeo said...

@khairul onggon Nanti ada masa pegi jalan2 cari makan di Satok.

Jaw @ MyGamanBorNeo said...

@Chenal wah ... nampaknya memang popular betul mee kolok hj salleh, rasa mau cuba jg nanti.