Kami Pengedar Produk Tyzo Buah Tunjuk Langit

Lagi cerita pasal Bisnes.  Sejak menyertai 1Met ... asyik cerita pasal bisnes saja.  Kalau Tegar dalam lagunya "cita-citaku menjadi orang kaya", kami dua si gaman pula bercita-cita menjadi usahawan ... cewah.   Bah, tiada yang mustahil selagi berusaha.  "Agi idup agi ngalaban" ... kata orang Iban.  Kalau orang Sabah cakap ... "Buli bah kalu ko".

Produk Tyzo Buah Tunjuk Langit
Sekarang, kami telah menjadi pengedar produk Tyzo Buah Tunjuk Langit bagi kawasan Kota Samarahan.  Kami terjumpa maklumat mengenai produk ni pun daripada 1Met group di FB.  Pada mulanya, selepas membaca testimoni pengguna produk keluaran Tyzo Sdn Bhd, kami cuma membeli produk ini untuk diberikan kepada mama saya yang menghidap diabetis 

Testimoni pesakit kencing manis
Kemudian si gaman mencadangkan supaya kami menjadi pengedar, memandangkan kami datang daripada keluarga yang menghidap diabetis dan hipertensi.  Boleh guna sendiri dan boleh perkenalkan kepada keluarga katanya.  Jadi si gaman keluarkan modal ... saya pula menjadi pengedar, maklum la bab-bab FB, Blog, Twitter ni memang saya yang pakar berbanding si gaman.  

Testimoni pesakit darah tinggi
Ok la, sebelum menamatkan entri pada hari ini ... saya mahu mengulang kembali kata-kata usahawan tempatan, Awang Habiburllah Awang Ismal, Pengarah HMN Nadhir Sdn Bhd pada Kursus Pemantapan Penjaja dan Peniaga Kecil 2013 yang saya hadiri pada Khamis lepas.   

Beliau berkata, untuk berjaya kita perlu mencipta peluang dan bukannya hanya menunggu peluang.  Perasaan malu juga perlu dikikis jika ingin berjaya.  Selain itu, untuk menjadi usahawan berjaya juga, kita perlu meneroka lebih banyak bidang dan tidak hanya bergantung dengan satu bidang sahaja.

Bah, sehingga berjumpa pada entri akan datang yang akan bercerita lebih lanjut mengenai setiap produk keluaran Tyzo Buah Tunjuk Langit.  Selamat berhujung minggu.

4 comments:

Okayarms said...

Jadi businessmen suda ka kamu hehee.

Saya pun mau buat bisnes. Tapi mau create bisnes sendiri wakaka.

Happy weekend, Jaw!

Willie a.k.a Reptoz said...

Tahniah.

Jaw Sanggin said...

@Armstrong - Hahaha ... mau pasang banyak channel ni sbb tahun 2014 lebih mencabar ... semua harga naik. Bah, kalau ko punya bisnis sudah ada, jgn lupa inform ... mana tau saya jadi customer ko :)

Jaw Sanggin said...

@Willie - Terima kasih.