Putih, Hitam dan Bengal

Bengal
Sebelum ini cuma ada si Putih, kucing yang saya bawa dari Sabah ... kemudian si Hitam, kucing pelawat yang cuma datang bertandang untuk makan dan tidur setiap hari ... dan sekarang si Bengal, anak kucing terbuang yang tiba-tiba datang masuk ke dalam kawasan rumah kelmarin.

Tidur selepas penat bermain
Atas dasar keperihaiwanan yang tinggi, akhirnya kami memutuskan untuk memelihara anak kucing kiut ini.  Kesian, anak kucing ni betina dan mungkin itu sebab dia dibuang oleh tuannya.  Kesian si Bengal ... bayi pun orang sanggup buang, inikan pula setakat anak kucing.

Zzzzzzzz
Nama Bengal dipilih oleh si gaman sebab belang dan tompok pada badannya yang kemas dan teratur macam kucing bengal.  Hari ini hari kedua si Bengal bersama kami dan dia sudah cukup manja dan nakal.  Si Putih pula jeles dan setakat hari ni sudah empat kali si Bengal dapat penampar dari si Putih hehehe ... si Hitam pula lagi pelik, dia takut dengan si Bengal.

Putih ... Hitam ... dan Bengal, semuanya kucing yang terbuang pada asalnya.  Kalau berkemampuan, rasanya semua kucing terbiar di luar sana hendak dipelihara.  Mmmmm ... bagi mereka-mereka yang suka buang anak kucing ... Nasihat saya, kasi kembiri saja kucing-kucing peliharaan anda supaya mereka tidak beranak pinak.

0 comments: