MGB & Walai Krusye @ CNY Bazaar

MyGamanBorneo (MGB) dan Walai Krusye, daripada blog kepada perniagaan.  Kalau dahulu cuma blog kraf Walai Krusye sahaja yang terlibat dalam perniagaan kecil-kecilan, kini blog MGB milik kami dua si gaman juga turut menerjunkan diri dalam dunia perniagaan.

Tokeh MGB & Walai Krusye
Dunia perniagaan ... cewah!  Berbeza dengan Walai Krusye yang fokus kepada produk kraftangan, MGB pula memilih untuk memperkenalkan produk makanan dan minuman tambahan kesihatan TYZO Buah Tunjuk Langit.  KLIK link ini untuk ketahui khasiat buah tunjuk langit.

Tokeh MGB no.2
CNY Bazaar ini dianjurkan oleh The Bloom Bazaar (TBB) dan ini merupakan kali pertama kami menyertai flea market anjuran TBB.  Sebelum ini, kami pernah menyertai Tweet Market dan Green Heights Mall Weekend Flea Market.

Sesi layan diri dengan benang & jarum
Gambar-gambar di bawah merupakan antara penjaja yang menyertai CNY Bazaar bertempat di Riverside Shopping Mall Kuching pada 18 dan 19 Januari lepas.  Terdapat 13 penjaja yang terlibat.  Kebanyakan mereka mempunyai kedai online dan sering menyertai flea market sebagai salah satu langkah promosi.

Menjual pelbagai barangan keperluan wanita

Menjual pelbagai makanan dan minuman untuk CNY

Menjual pakaian dan aksesori wanita

Menjual pelbagai jenis kek dan manisan

4 comments:

Willie a.k.a Reptoz said...

Menarik juga. Dua dua bisnis.

Jaw Sanggin said...

@Willie - Thanks :) Seronok jg sekali sekala keluar berniaga mcm ni.

NTGravity said...

Menarik...
Berniaga memang best - especially kalau kita jual something yang kita sendiri pun suka....

Salam kenal... :)

Jaw Sanggin said...

@Nt Gravity - Terima kasih jg sbb sudi berkunjung ke blog MGB :)