Jumpa Duit Tercicir Di Atas Jalan: Kutip atau Tidak?


Kalau kamu ternampak duit walaupun sekecil nilai 1 sen di jalan raya, di kaki lima kedai atau di mana-mana, kamu kutip atau tidak?  Saya akan kutip tapi bergantung juga kepada situasi.  Kalau di tengah-tengah jalan raya, lebih baik jangan sebab nyawa bukan bernilai 1 sen hehehe ...







Koleksi syiling 1 sen


Hari ni saya telah ternampak dan mengutip sekeping syiling 1 sen, ada juga yang sengih-sengih melihat saya.  Mesti dorang kesian tengok saya.  Ada pendapat mengatakan, sekiranya seseorang tu sanggup mengutip duit 1 sen yang tercicir di mana-mana, itu maknanya individu tersebut kedekut ♥‿♥







Bakal menjadi barang antik suatu hari nanti


Kebetulan memang saya dan si gaman suka kumpul syiling 1 sen jadi apa salahnya duit tersebut dikutip, lagipun itu juga rezeki namanya.  Ingat rezeki jangan ditolak, nanti tidak datang lagi dan musuh jangan dicari sebab nanti banyak lagi yang datang hehehe ...







Simpan dalam botol sebagai hiasan


Perkara paling penting ialah duit syiling 1 sen kini sudah tidak dikeluarkan lagi oleh
Bank Negara, jadi siapa tahun suatu hari nanti nilai 1 sen ini akan
naik nilainya.  Selain tu perlu disimpan juga untuk tatapan generasi akan datang ♥‿♥




2 comments:

AWANG said...

saya pun banyak simpan syling satu sen...

Jaw @ MyGamanBorNeo said...

@AWANG hehehe ... ada geng jg ni :)