2# Buat Senarai Tajuk Kemas Kini Untuk Blog Anda







Cabaran hari kedua mengkehendaki saya membuat senarai tajuk kemas kini atau entri untuk blog ini.  Menyediakan beberapa senarai tajuk entri merupakan salah satu cara untuk mengelakkan seseorang blogger itu ketandusan idea untuk mengemaskini blog pada setiap hari.






Teknik ini dikatakan semakin popular di kalangan blogger pada masa kini kerana seseorang blogger itu cuma perlu meluangkan masa untuk membuat senarai tajuk mengikut kesesuaian tema dan konsep blog yang dikendalikan.  Teknik ini juga berkesan untuk memastikan blog anda sentiasa dikemas kini secara lebih teratur.





Berikut merupakan senarai entri secara umum mengikut jadual untuk Mei ini, dengan cara ini saya percaya kerja-kerja kemas kini blog akan menjadi lebih teratur.  Bagi blogger-blogger yang sering ketandusan idea, apa kata tiru macam saya ^_^ teknik ini sangat sesuai untuk blog seumpama dan sewaktu dengan blog saya yang seperti ABC Special ini ^_^




Isnin

Berita/Hiburan semasa


Inspirasi fesyen dan kecantikan






Selasa

Inspirasi gaya hidup sihat






Carian di google



Rabu


Resepi pilihan


Ulasan blog pilihan



Khamis




Ulasan produk iklan di blog


Info pelik tapi benar



Jumaat


Petua sepanjang zaman


Klip Video dan lirik lagu




Sabtu & Ahad

Topik bebas














2 comments:

Fadzmie Mohamad said...

Wah. Nice juga trik macam ni.
Buli dicuba ni tau. :)
Thanks for the tips!

Fadzmie's Latest Entry: KUMPULAN K-POP VERSI MALAYSIA

Mrs.MyGaman BorNeo said...

@Fadzmie Mohamad iya. saya pun baru jg dapat ni tip. selamat mencuba!