Ulang Tahun Perkahwinan Ke - 5




Ulang tahun kelima


Hari ini merupakan ulang tahun kelima perkahwinan kami dua si gaman.  Sedar tidak sedar, rupanya sudah lima tahun kami menjadi pasangan suami isteri ... cewah.  Sepanjang hari ini kami penuhi dengan aktiviti jalan-jalan cuci mata dan jalan-jalan cari makan.






Laksa Sarawak


Hari istimewa ini kami mulakan dengan bersarapan pagi merangkap makan tengahari Laksa Sarawak kegemaran di Thompson Corner, Tabuan Jaya.  Rasa laksa sarawak yang biasa kami makan setiap minggu ini pun lebih special berbanding hari-hari biasa mungkin kerana hari ini sangat istimewa untuk kami berdua.







Melihat pameran di Muzium Seni


Selepas kenyang perut senang hati, kami dua si gaman pergi mencuci mata melihat pameran gambar Black & White Impression Body Sculptures in Light di Muzium Seni.  Gambar-gambar hitam putih seni bina badan yang dipamerkan memang cukup menarik dan sesiapa yang berada di sekitar Kuching bolehlah meluangkan masa untuk berkunjung ke pameran yang bermula 16 Feb hingga 18 Mac.






Aiskrim kacang dan aiskrim kacang merah


Selepas dari muzium seni, kami kemudiannya pergi berurusan di beberapa tempat sebelum singgah makan aiskrim di iglool, King Centre, Simpang Tiga.  Kali ini ada sedikit suntikan suasana romantik la kunun sebab premis ini masih dipenuhi dengan hiasan suasana Valentine Day.






Makan malam


Memandangkan kami dua si gaman malas mau berulang-alik, jadi kami singgah lagi cuci-cuci mata dan makan waffle rendang di Kuching Sentral sementara menunggu waktu untuk makan malam.  Tahun ini kami memilih untuk makan di Top Sport iaitu medan makan yang popular di Kuching.  Tiada istilah candle light dinner, sepanjang lima tahun ini kami
sentiasa meraikan ulang tahun dengan makanan yang mengenyangkan.  Kita perlu melupakan diet sihat pada setiap hari istimewa seumpama dan sewaktu dengannya ^_^

0 comments: