Selamat Hari Raya 2010






Segalanya menjadi Mudah, Ringkas, Cepat & Jimat dengan FaceBook ^_^ itulah yang dapat saya ungkapkan mengenai kelebihan yang ada pada laman sosial yang ada pada hari ini.  Mana tidak ... dengan adanya laman sosial seperti FB, interaksi dengan keluarga dan rakan-rakan yang nun jauh di sana dan nun dekat di sini pun bukan lagi suatu masalah.




Memandangkan sambutan Hari Raya yang bakal tiba beberapa hari lagi, saya pun memanfaatkan FB untuk attach gambar kad hari raya untuk diTAG kepada rakan-rakan yang beragama Islam.  Punya la best ... saya cuma perlu create satu kad raya special untuk diTAGkan kepada 50 rakan FB ^_^ ini pun limited kepada 50 orang saja ... rasanya perlu FB perlu buat kepada unlimited Tag baru la ngam.


Bayangkan kalau tiada FB ... maknanya saya perlu beli lebih 50 keping kad raya ... cincai-cincai RM50 kos untuk kad raya.  Lepas tu kena beli setem ... 30 sen x 50 ... RM15 ... wah ... wah ... wah ... RM65 juga yang perlu dikorbankan dengan ikhlas ^_^ ini baru Hari Raya ... kalau Krismas lagi lah pokai tahap Gaban ... Krismas hujung tahun ni pun saya buat macam ni juga hehehe ...


Mesti ada yang ingat saya ni kedekut ... sebenarnya bukan kedekut tapi bijak memanfaatkan Teknologi Maklumat ^_^ lagi pula sudah namanya “rakan-rakan FB” jadi gerenti dorang-dorang ni pun kaki FB ^_^ jadi tidak timbul masalah kad tidak sampai atau pun tersalah alamat hehehhe ...


Apa-apa pun, SELAMAT HARI RAYA 2010 buat semua saudara mara dan rakan-rakan yang memang mengenali saya ^_^ GBU








0 comments: