Tattoo Expo 2011









.. berada di Expo Tatu dan Perhimpunan Suku-Suku Kaum 2011 (A Tribal and Tattoo Expo 'Gathering of the Tribes) seawal jam 11.15 pagi.  Kalau diikutkan acara bermula pada jam 12.00 tengahari tapi terawal pula datang ... apa-apapun yang penting kami sudah dapat tiket ... tunggu lama sikit pun No Problem ^_^ Bukan senang mau dapat peluang macam ni, faham-faham sajalah kehidupan di bandar ni ... sibuk memanjang. 






Untuk pengetahuan, expo ini berlangsung selama tiga hari bermula 14 hingga 16 Januari yang diadakan di Pusat Konvensyen Borneo Kuching (BCCK).  Difahamkan juga, expo ini julung kali diadakan dan mendapat kerjasama daripada Biro Konvensyen Sarawak (SCB) yang mempamerkan keunikan dan kepelbagaian seni ukiran tatu daripada Malaysia, Indonesia, Filipina, Jepun, Itali, United Kingdom, Britain dan Ireland, melibatkan 26 gerai pameran.







... sabar menunggu ^_^


Bercakap pasal seni ukiran tatu ni, expo ini sebenarnya bertujuan untuk memperkenalkan dan mengetengahkan seni ukiran tatu yang diwarisi oleh pelbagai suku kaum memandangkan ramai yang kurang memahami keunikan yang tersirat di sebalik seni tatu itu ... Paling PENTING, expo ini yang pasti dapat mengikis tanggapan negatif masyarakat terhadap golongan yang memiliki tatu pada badan mereka.






Untuk makluman, harga tiket dijual pada RM20.00 untuk sehari atau RM50.00 untuk tiga hari, kanak-kanak di bawah 12 tahun FREE.  Mereka yang berada di sekitar Kuching, esok (16 Januari) masih ada peluang lagi untuk mengalami sendiri pelbagai rahsia di sebalik seni ukiran tatu.





Kami dua si gaman, walaupun hanya berpeluang untuk datang pada hari ni saja tapi bukan alang-alang pengalaman yang kami dapat ... rasanya perlu beberapa siri untuk menceritakan kesemua pengalaman sepanjang expo tadi ... pengalaman melihat tatu diukir cara moden dan tradisional ... pengalaman menemubual peminat tatu ... pengalaman dengan artis tatu ... pengalaman  dengan penulis 'Tattoo Hunter' ... pertemuan dengan orang-orang kuat di sebalik penganjuran Konvensyen Tatu Miri ... pengalaman bertatu ... memandangkan hari ni agak letih jadi tidak larat mau cerita dan upload semua gambar-gambar menarik ... jadi TUNGGUUUU ... untuk kisah selanjutnya.   























0 comments: